یک راهکار CRM این امکان را میسر می کند تا حجم عظیمی از داده ها مانند جزئیات تماس، تاریخچه خرید و ارتباطات بین مشتری و شرکت به راحتی قابل مدیریت باشد.
علیرغم این تصور که مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک ایده نسبتا جدید است، این مفهوم اولین بار در دهه 1970 مطرح شد. در آن زمان شرکت ها برای سنجش رضایت مشتری به بازخورد نیروهای خط مقدم، نظرسنجی های سالانه و تجزیه و تحلیل پایگاه داده مشتری وابسته بودند.
مدیریت ارتباط با مشتری، در حال حاضر یک رویکرد کامل است که شامل روش ها، مفاهیم، استانداردها و فناوری هایی است که یک کسب و کار برای مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها و تعاملات مشتری در طول چرخه عمر مشتری استفاده می کند. این راهکار به کسب و کار اجازه می دهد تا کارایی استراتژی های بازاریابی خود را بهبود دهد و در نهایت فروش بیشتری را تجربه کند.
یک راهکار CRM این امکان را میسر می کند تا حجم عظیمی از داده ها مانند جزئیات تماس، تاریخچه خرید و ارتباطات بین مشتری و شرکت به راحتی قابل مدیریت باشد. اما چه صنایعی بیشترین بهره را از CRM میبرند؟
صنعت خرده فروشی
یک شرکت خرده فروشی هم کالا و هم خدمات را به فروش می رساند. در نتیجه، هدف اصلی این شرکت این است که از طریق بازاریابی و تبلیغات کالاها و خدماتش، تعداد فزاینده ای از مشتریان را به دست بیاورد. پس از جذب مشتریان، این شرکت به دنبال بازخورد خوب مصرف کننده است. فعالیت های یک شرکت خرده فروشی توسط شبکه ای از دپارتمان هایی مانند تولید، تامین، عملیات، مالی و مدیریت پایگاه داده انجام می شود.
بنابراین، با راه حل های نرم افزاری CRM موثر، سرپرستان و مدیران شرکت ممکن است اهدافی را تعریف کنند، اقدامات و رویه های مختلفی را اعمال کنند و به شکل راحت تر و کارآمدتری شرایط و ضوابط را تعیین کنند تا اهداف کسب و کار محقق شود.
صنعت بانکداری
یک کسب و کار بانکی مانند هر کسب و کار دیگری به افراد وابسته است. بنابراین، همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود پشتیبانی ارائه شده به مشتریان است. در عصر مدرن که پیشرفت های فناوری به هوشمندتر کردن کسب و کارهای بانکی کمک شایانی می کند، تجربه مشتری جنبه کلیدی و مهمی دارد که بر تصمیمات مصرف کننده تاثیرگذار است.
یک نرم افزار CRM کارآمد، کسب و کار را قادر می سازد تا به راحتی با مشتریان خود ملاقات کند. این نرم افزار، ارتباط بین کارکنان، مدیریت و مشتریان را افزایش می دهد. این موضوع کمک می کند تا بین مشتریان و کسب و کار رابطه ای عالی و مثبت ایجاد شده و در بلندمدت حفظ و تقویت شود.
صنعت مراقبت های بهداشتی
صنعت پزشکی یکی از سریع ترین صنایع در حال رشد در سراسر جهان است و نقش مهمی در رشد اقتصادی یک کشور دارد. در واقع طی چند سال اخیره مفهوم توریسم پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار شده است.
هزینه بالای مراقبت های پزشکی باعث می شود صنعت پزشکی بتواند انتظارات مراجعین را تا حد زیادی برآورده کند. بخش مراقبت های بهداشتی مستلزم وجود یک شبکه مدیریت شده و سازمان یافته از پزشکان و فروشگاه ها است.
نرم افزار CRM یک پلتفرم عالی را برای مدیریت عملیات به شیوه های مختلف مانند مدیریت فروش و بازاریابی در اختیار صنعت پزشکی قرار می دهد. این نرم افزار به پیاده سازی و اجرای استراتژی های مختلف بازاریابی و مدیریت حسابداری و موجودی کمک می کند.
صنعت مشاوره
صنعت مشاوره در رشد هر کسب و کاری نقش مهمی را ایفا می کند. در این صنعت، در زمینه های مختلفی مانند حسابداری، استراتژی کسب و کار و بازاریابی به کسب و کارها مشاوره داده می شود. یک نرم افزار CRM مخصوص صنعت مشاوره، بستری عالی را فراهم می کند تا بتوان فروش را مدیریت و استراتژی های کسب و کار را به شیوه ای موثر ایجاد و اجرا کرد.
علاوه بر این، یک نرم افزار CRM کمک می کند تا کسب و کار استراتژی های مختلف بازاریابی، حسابداری و مدیریت موجودی را اجرا کند.
صنعت مرکز تماس
جامع ترین راه برای سوق دادن شرکت شما به قله های موفقیت جدید، اهمیت دادن به مدیریت ارتباط با مشتری است. یک راهکار CRM برای بخش مرکز تماس می تواند برای کل تیم پشتیبانی و هر کارمند به صورت مجزا مفید واقع شود.
شما ممکن است برخی از بزرگترین قابلیت های CRM را با یک راهکار مناسب به دست آورید. این قابلیت ها به شما کمک می کند تا با بهبود تعامل با مشتریان خود، به هدف خود (دستیابی به مخاطبان هدف بیشتر) برسید. شما می توانید اطلاعات آنها را راحت تر تفسیر کنید، عملکرد تیم خود را ارزیابی و بهبودها را شروع کنید. CRM همچنین برای یکپارچه سازی با انواع ابزارهای کسب و کار بهترین گزینه محسوب می شود.
صنعت املاک و مستغلات
صنعت املاک و مستغلات بخش دیگری است که بر روی مفاهیم CRM تمرکز کرده است. هر بنگاه املاک به خوبی می داند که حفظ یک رابطه پایدار، طولانی مدت و موفق با مشتریانش چقدر اهمیت دارد. صنعت املاک در رشد اقتصادی یک کشور نقش مهمی دارد. شرکت هایی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می کنند ممکن است برای ایجاد یک رابطه عالی با مشتریان و نظارت بر میزان پیشرفت آنها از CRM کمک بگیرند.
با یک نرم افزار CRM کارآمد می توان به روشی راحت تر و کارآمدتر با مشتریان تماس برقرار کرد. این امر به کسب و کار کمک می کند تا فروش و بازاریابی خود را مدیریت کند و در نتیجه رضایت مشتری را بهبود بخشد.
هتل ها
بهبود کارایی یکی از بزرگترین پیروزی هایی است که اکثر هتل ها می توانند با استفاده از CRM به دست بیاورند. بسیاری از هتلداران برای بهبود تجربه مشتری به استفاده از نرم افزار CRM روی آورده اند. مسلما مهم ترین عامل در زمینه مهمان نوازی، خدماتی است که به مشتری ارائه می شود. موفق ترین هتل ها، مهمان های خود را به خوبی می شناسند و محصولات و خدمات شخصی سازی شده ای را ارائه می دهند که با نیازهای آنها کاملا مطابقت دارد.
یک نرم افزار CRM می تواند به عنوان یک هاب متمرکز عمل کند که در آن می توانید داده های مشتری را ذخیره کنید. این داده ها می تواند به شما کمک کند تا سفر مشتری را ارزیابی کنید تا دیدی 360 درجه از مشتریان خود به دست آورید، تجربیات مهمان همه کاناله و یکپارچه ای را ایجاد کنید و مهمانان را براساس معیارهای مختلف بخش بندی کنید.